Improspekcije2018

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

improspekcije18_web

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

IMPROSPEKCIJE2018
međunarodni festival improvizacije

9. – 13. srpnja 2018.
15. – 22. listopada 2018.
23. – 28. studenog 2018.

Kazalište na otvorenom Kamenjak
Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu
Akademija dramske umjetnosti

Međunarodni festival improvizacije Improspekcije, 12. godinu za redom odgovara nam na pitanje Što je improvizacija u izvedbi danas?, ove godine kroz iskustva umjetnica – pionirki forme, iza kojih stoji nekoliko desetljeća bavljenja improvizacijom. Tema koju otvaramo je trajanje u improvizaciji, kako unutar izvedbe, tako i kroz ustrajanje na praksama koje postaju životna djela.

Gosti ovogodišnjeg festivala su, u ljetnom dijelu programa: Kirstie Simson i Martin Piliponsky te u jesenskom dijelu: Jeanine Durning, Eva Karczag, Chris Crickmay, Sylvia Hallett i, kroz program Improspekcije u regiji, mlada slovenska autorica Kaja Lorenci sa suradnicima. Kirstie Simson,  Jeanine Durning i Eva Karczag među najutjecajnijim su umjetnicama improvizatorske plesne scene danas, te u svom radu razvijaju nasljeđe velikana suvremenog plesa, poput Stevea Paxtona, Trishe Brown i Deborah Hay.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

PROGRAM LJETNOG DIJELA FESTIVALA

 K & P BA 11

13. srpnja
21.00 h, Kazalište na otvorenom Kamenjak, Značajan krajobraz Kamenjak,
Premantura, Istra
Kirstie Simson (UK) i Martin Piliponsky (ARG): Sutil / Exhalacion / Aire, solos & duets
predstava

Kirstie Simson i Martin Piliponsky kroz ovu večer plesne improvizacije dijele svoju strast za istraživanjem slobode kroz forme sola i dueta. Koristeći humor, kontakt očima, dijalog i blizinu, pozivaju publiku da im se pridruži na putovanju u kojem i oni sami pregovaraju svoj put kroz trenutno donošenje odluka inherentno improviziranoj izvedbi. Kroz neopterećenu spontanost, ovi majstor izvedbe potvrđuju fundamentalni optimizam života plešući svoje putovanje kroz jednosatnu izvedbu, slaveći dubinu ljudske povezanosti i potencijala.

Ljetni dio festivala realiziran je u suradnji s Liberdanceom – Kazalištem na otvorenom Kamenjak.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

PROGRAM JESENSKOG DIJELA FESTIVALA

Kaja Lorenci_Morda__foto.nada.zgank_2w

15. listopada
20.00 h, Teatar &TD, Polukružna dvorana
Improspekcije u regiji
Kaja Lorenci (SLO): Samo naizgled Ponekad Kao svi ostali
predstava / razgovor

Autorica Kaja Lorenci igra se formom dueta, razgraničavajući ga, s jedne strane, solo izvedbom – kao monologom plesača, a s druge, grupnom konfiguracijom u kojoj se on gubi u mnoštvu. Rad dotiče i probleme izvan koreografskog. Dueti u izvedbi mogu se promatrati kao mjesta samosvijesti, susreta, povjerenja, ali i nesigurnosti i gubitka sebe.
glazba: sz3 (Ivan Mijačević, Aleš Zorec); dramaturgija: Rok Vevar; oblikovanje svjetla: Urska Vohar; izvršna produkcija: Sabina Potočki; produkcija: Emanat; koprodukcija: Bunker/ SMEEL; partner: Association City of Women / City of Women Festival 2016

Nakon predstave
Kritički parkour – razgovor s publikom i umjetnicima vodi Iva Nerina Sibila

Jeanine Durning_3 copy

22. listopada
20.00 h, Teatar &TD, Polukružna dvorana
Jeanine Durning (SAD): No Time To Fly
praksa adaptacije sola Deborah Hay

Koreografiranje za mene podrazumijeva prijenos, s mene na plesača/icu, istog niza pitanja koje si sama postavljam izvodeći određenu sekvencu pokreta koja je u službi plesa. Ovom prilikom neću govoriti o svom izboru pokreta, osim što ću reći da oni, kao jedan od aspekata koreografije, gotovo uvijek zadovoljavaju ova tri kriterija: a) nemoguće ih je izvesti b) neugodno ih je ”napraviti” ili ih je glupo zamišljati c) izluđujuće su jednostavni.

Deborah Hay: Kako prepoznajem svoju koreografiju?

Nakon predstave
Kritički parkour – razgovor s publikom i umjetnicima vodi Iva Nerina Sibila

Gostovanje Jeanine Durning realizirano je u suradnji sa Stanicom /Servisom za savremeni ples i Nomad Dance Academy Slovenia, a podržano je od Movement Research GPS/Global Practice Sharing programa koji financira Trust for Mutual Understanding.
 


Promenade_foto Iris Boer 2w

25. studenog
15.00 – 22.00 h, Galerija SC
Eva Karczag (NL), Chris Crickmay (UK), Sylvia Hallett (UK): Promenade 7: Theatre of Memory

izvedba u trajanju / instalacija

 
Stigli smo do točke u našem radu koja traži pogled unatrag na ono što smo dosad napravili. Sve izvedbe Promenade određene su mjestom na kojem se izvode i potpuno su improvizirane. Uključuju interakciju s predmetima i slikama, improviziranim zvučnim  krajolicima i publikom, koja je pozvana doći i otići kada želi. Ovim radom želimo stvoriti osjećaj prostranstva – u kojem ima dovoljno mjesta da se stvari razviju kako i kada žele, te u kojem se publika može prepustiti i sanjariti.

Publika je pozvana ući i izaći bilo kada u vremenu od 15.00 do 22.00 sata.
Jednosatne izvedbe  smjenjivat će se s video instalacijama koje uključuju dokumentaciju ranijih izvedbi Promenade, prema sljedećem rasporedu:

izvedba / instalacija
15.00 – 16.00 h | 17.00 – 18.00 h | 19.00 – 20.00 h | 21.00 – 22.00 h
video instalacija
16.00 – 17.00 h | 18.00 – 19.00 h | 20.00 – 21.00 h

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

RADIONICE

 –

7.-13. srpnja
Tijela u pokretu / Prazni prostori
Radionica s Kirstie Simson i Martinom Piliponskyem
 

20.-21. listopada
Što radimo radeći ono što radimo prije nego li znamo što je to što radimo: pristup praksi i izvedbi 
Radionica s Jeanine Durning

26.-28. studenog

Pokret i interdisciplinarna suradnja
radionica s koreografkinjom i plesačicom Evom Karczag, glazbenicom Sylviom Hallett i vizualnim umjetnikom Chrisom Crickmayem 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

POPRATNI PROGRAM

20.-23. studenog
10.00 – 15.00 h, Pučko otvoreno učilište – Ekscena
Nobody’s Dance Zagreb

organizacija i koordinacija: Nassia Fourtouni, Nina Gojić, Ana Letunić, Ellen Söderhult
sudionici: lokalni plesni umjetnici/e okupljeni/e putem javnog poziva

Nobody’s Dance (Ničiji ples) je open-source platforma kroz koju se ravnopravno susreću profesionalni plesni umjetnici kako bi dijelili praktične alate i znanje, međusobno se inspirirali, poticali protok informacija podržavajući tako jedni druge i svoj rad. Time se želi afirmirati činjenicu da izvedbene umjetnosti, pokret, govor, ples i radnje ne pripadaju nikome, nego se aktiviraju i prolaze kroz svakoga od nas. Zainteresirana plesna publika moći će posjećivati radne sesije svaki dan, bez najave i besplatno, čime se javnosti nudi inače manje dostupan uvid u procese rada u suvremenom plesu.  

Program su podržali Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i Konstnärsnämnden/ Swedish Arts Grants.
 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Improspekcije su inicijativa za razvoj improvizacijske scene u Hrvatskoj te za promicanje međunarodne i međudisciplinarne suradnje na polju izvedbene improvizacije koja kontinuirano postoji i djeluje od 2007. godine.

Umjetničke voditeljice: Sonja Pregrad i Zrinka Šimičić Mihanović
Grafičko oblikovanje: Dora Đurkesac
Voditelj tehnike: Marino Frankola / Tomislav Božić
Odnosi s javnošću: Lab852
Produkcija: Multimedijalna koliba, 2018.
Partneri: Liberdance – Kazalište na otvorenom Kamenjak, Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu, Akademija dramske umjetnosti u Zagrebu, Stanica / Servis za savremeni ples, Nomad Dance Academy Slovenia

Projekt Improspekcije2018 podržali su Grad Zagreb i Ministarstvo kulture RH.

Gostovanje Jeanine Durning podržano je od Movement Research GPS/Global Practice Sharing programa koji financira Trust for Mutual Understanding.

Rad Multimedijalne kolibe podržava Zaklada Kultura nova. 

 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

impro18 logo web